Technologie jako nástroj učení

Učení - 21. století Přijmutí technologie - jako nástroj k učení Pátek 25.1.2020 - spolupráce s @Montessori Trutnov Díky za spolupráci.@Naďa Kalousková + všichni. Nejprve jsme měli debatu nad tím, jak každý pracujeme s technologií. Při těchto debatách mne vždy napadne, proč dospělí místo toho,aby se dětí ptaly a naslouchaly, důvěřovaly jim. Vymýšlí aplikace na hlídání času na mobilu a PC. Dávají zákazy a příkazy. Děti přesně pojmenují a vymylší, jak to obejít. Což přece dělají i dospělí. Neukazujeme jim takto možnosti. Děkuji dětem, za jejich otevřenost. Každý ví, jak to má. Někdo to neřeší nezajímají ho technologie, další potřebuje,aby mu to hlídali rodiče, někteří dokonce už mají vymyšlené strategie, plánují, pracují s časem - to je učení 21. století. Předat kompetence, zodpovědnost. Z mého pohledu je potřeba právě nad těmito otázkami debatovat, zamýšlet se. Cílem je nehledat pravdu, ale možnosti využití, přijmutí jako nástroj k učení. Po této debatě jsme se tedy zaměřili na dokument - Hranice času a využili jsme ho k učení. (důležité je také vědět, co děti zajímá, co je pro ně atraktivní -to zjistíme jen když je posloucháme, o čem se baví - to je vše) Opět to vše souvisí se sebekontrolou. Ta se učí - kognitivní edukace. využily jsme otázky na zamyšlení a k učení 1. Co to znamená, že čas je relativní? 2. Stav plynutí - FLOW, jak jste tomu rozuměli a kdy máte tento stav vy? 3. Co pro vás bylo zajímavé, nové, co jste se dozvěděli? závěrečná reflexe Vzniklo vzájemné učení - spoluučící se skupina. Díky Žijeme v 21. století a k učení můžeme použít naprosto vše okolo nás, jen je potřeba vědět smysl a cíl. https://www.youtube.com/watch?v=Sdf3yWtKZw4